La meva llista de blogs

dimecres, 16 de maig del 2012

Buidatge de les enquestes a les famílies

Molt bones bloggers,

Ara ja tinc els resultats de les enquestes a les famílies i us puc avançar una mica com ha anat . Si us sembla bé , copiaré l´enquesta aquí a sota , marcaré amb diferents colors els apartats i us aniré dient com han estat les respostes rebudes . Vinga doncs,

Enquesta a  famílies amb alumnes al Cicle Superior
·         Primer de tot, moltes gràcies per a participar en aquesta enquesta .
·         Només us  suposaran deu minuts contestar-la.
·         Recordeu , només heu d´encerclar un número per a opinar ( 0 gens / 1 no massa / 2 una mica / 3 força 4 bastant / 5 molt ) .
·         L´enquesta és totalment anònima, podeu estar tranquils.
Sexe de l´alumne  noi / noia                                            Curs 5è / 6è                                                                         
Sobre els seus interessos


1.T´interesses i li preguntes sobre el que està treballant a classe ?
0
1
2
3
4
5
2. Tot sovint tens converses amb el teu fill / a sobre temes interessants ?
0
1
2
3
4
5
3. Fas activitats culturals amb els teus fills / es ( museus , exposicions, teatre, excursions , comprar algun llibre ) ?
0
1
2
3
4
5
4. Quan t´adones que una activitat determinada li interessa li proposes que es faci preguntes i busqui aprofundir més sobre el tema ?
0
1
2
3
4
5


Sobre el seu sentiment de competència per aprendre


1.Tens unes expectatives positives i ajustades del teu fill/a i li fas saber que  esperes coses bones d´ell ?
0
1
2
3
4
5
 2.Penses i li fas veure que la intel.ligència es una suma de capacitats  que pot millorar amb l´esforç i els coneixements que es van assolint ?
0
1
2
3
4
5
 3. Al parlar de qualsevol èxit o fracàs , procures no parlar de la sort o de donar la culpa als altres i et bases  en la responsabilitat personal ?
0
1
2
3
4
5
 4. Li exigeixes que treballi bé  i li compres alguna cosa quan ho aconsegueix
0
1
2
3
4
5
5. El felicites quan aconsegueix bons resultats?
0
1
2
3
4
5
6 Quan li surt malament alguna cosa que està fent , li proposes que es pregunti: per què està malament?en què m´he equivocat?de quina manera ho puc arreglar?
0
1
2
3
4
5
 7. Quan el veus angoixat davant d´una feina difícil , l´ajudes a organitzar-se , per exemple fer la feina per parts ?
0
1
2
3
4
5
8. Quan estàs segur que alguna cosa no li convé , li dius clarament : no et deixo, no t´ho compro, i li expliques per quina raó ho fas ?
0
1
2
3
4
5




Sobre el seu projecte personal

1. T´has preocupat i has aconseguit que a casa tingui un espai propi i uns temps concrets per treballar i estudiar?     
0
1
2
3
4
5
2. Has posat horaris per veure la televisió, per jugar a l´ordinador , etc..?

0
1
2
3
4
5
3. Quan s´han de fer sortides, excursions, vacances , ...comptes amb la seva decisió ?
0
1
2
3
4
5
4. Li revises l´agenda sovint  ?
0
1
2
3
4
5
5. Afavoreixes que faci activitats extraescolars ( esports, música, ceràmica, dibuix, ballet , etc..) ?
0
1
2
3
4
5
6.Disposes a casa d´un  temps de tranquil.litat i silenci per a poder disfrutar de la lectura?
0
1
2
3
4
5
7. Fas comentaris sobre aspectes positius  de la seva manera de ser ?
0
1
2
3
4
5
8. Fas comentaris sobre aspectes negatius de la seva manera de ser ?
0
1
2
3
4
5
9. Parlem sobre el  futur o sobre  alguna idea que pugui tenir sobre estudis o treball?
0
1
2
3
4
5


Sobre els professors

1. Respectes les decisions que prenen  els seus mestres en relació a actituds i comportaments concrets?
0
1
2
3
4
5
2. Acceptes les demandes que fan els mestres ( comprar material, excursions , etc,...)  ?   
0
1
2
3
4
5
3. Vas a les reunions que convoquen els professors?
0
1
2
3
4
5
4. Demanes alguna entrevista a part de les reunions  que convoquen ?
0
1
2
3
4
5
5. Participes en les activitats de l´AMIPA,en les festes de l´escola, en les xerrades que es fan ?
0
1
2
3
4
5
6. Si es queixa d´algun comportament amb un professor ho parles amb el teu fill/a i si és necessari insisteixes que ho aclareixi amb el professor ?
0
1
2
3
4
5
7. Quan estàs segur que alguna cosa no li convé , li dius clarament : no et deixo, no t´ho compro, i li expliques per quina raó ho fas ?
0
1
2
3
4
5
8.Davant del teu fill/a ,et dirigeixes al mestre de forma clara i respectuosa ?
0
1
2
3
4
5




Sobre els seus companys

1. Afavoreixes  les relacions d´amistat que té amb els seus amics ?
0
1
2
3
4
5
2. Mostres interès per conèixer els seus amics ? 
0
1
2
3
4
5
3. Promous que treballi amb altres companys fora de l´escola  i que s´ajudin entre ells ?
0
1
2
3
4
5
 4. Ensenyes al teu fill/a posar-se en el lloc de l´altre  per a comprendre el que veu, el que pensa i sent una altra persona?
0
1
2
3
4
5
5. El teu fill/a ha vist que quan s´han produït situacions agressives tu has procurat relaxar la situació i resoldre-la de manera constructiva ?
0
1
2
3
4
5
6. Afavoreixes que generi projectes amb companys que suposin una planificació conjunta i coordinació d´esforços ( equips esportius, sortides , campaments, grups de teatre, grups musicals, preparar coreografies )?
0
1
2
3
4
5


Els resultats són :  
Franja vermella
Tots els pares mostren  bastant o molt interès pels interessos dels seus fills / es ( 85% )  però molts reconeixen que conversen poc sobre temes interessants ( 55% )  , no van gens o no gaire a fer activitats culturals amb ells ( 30% )  i no l´ajuden a aprofundir sobre temes que li interessin  ( 8% ) .
Franja verda
És una de les franges on he trobat més unanimitat en les respostes  . Un 91% dels pares estan molt d´acord en totes les respostes que se´ls hi formulen i fins i tot a la pregunta 4 contesten que no compren res quan treuen bons resulats. En dues de les enquestes els pares m´escriuen unes observacions al final d´aquest apartat:Estudiar  és la seva feina / Venen a l´escola per aprendre , és el que toca.
Franja blava
En aquesta franja hi ha disparitat d´opinions i de respostes . Algunes famílies no tenen massa fixats uns horaris per a cada cosa ( 57%) però en canvi gairebé tots els pares responen que disposen d´un espai propi perquè el noi/ a puguin treballar ( 82%) .En aquest apartat també em sobta la resposta de moltes famílies ( 66% ) que no disposen d´un temps de tranquil.litat i silenci per a la lectura . Caldrà veure quines conseqüències se´n deriven ....
Franja groga
En general força respostes encerclades amb un 4 o un 5 però ...alerta a la pregunta 5 !!!!! Hi ha un 64% de les famílies que reconeixen que no participen en les activitats de l´AMIPA , ni en les xerrades , ni en les festes de l´escola . M´agradaria poder tenir més temps i aprofundir sobre el tema però el que està clar és que quan es tracta de participar o d´implicar-se això ja costa més .
Em pregunto ...potser doncs l´alumnat desmotivat és fill de pares desmotivats ? Tindrà alguna relació ?
Franja lila
No hi ha massa respostes estranyes . Tot i això a la pregunta 3 noto que hi ha un alt percentatge ( 63% ) de pares que no promouen massa el treball amb altres companys a fora de l´escola i això també m´ha sobtat .
Podrem doncs els mestres ensenyar a treballar en equip si des de casa no se´ns ajuda ?

Aquestes són unes primeres reflexions sobre els resultats . Caldrà aprofundir-hi més per treure´n  suc.




1 comentari:

  1. Trobo interessant, l'anàlisi que has fet de les enquestes a les families.
    Franja vermella el 30% reconeixen qeu no fan gaire activitats culturals amb ells.

    franjaggroga, el 64% de les families no participen a l'AMPA.

    Franja lila
    el 63% de pares que promouen l'aprenentatge en equip

    Crec que interessant ressaltar el grau d'implicació de la familia en l'educació dels seus fulls i l'eduació amb els seus iguals. També es alarmant que practicament la meitat de les families no participen a l'AMPA, penso que encara és una mitja, dependrà de la realitat i l'entorn de l'escola o Institut.

    Penso i estic d'acord amb tu, que les families tenen que canviar i tenen molt per fer i ajudar als seus fills, però nosaltres com educadors i futures pscicopedagogues hem de fomentar la participació, formació i orientació enle procés d'aprenentatge dels seus fills.

    Bona feina! gràcies per compartir-la!

    ResponElimina