Encara no havia tingut temps d´explicar-vos com va anar la reunió de dilluns passat amb els profes de Cicle Superior sobre la seva experiència amb el treball cooperatiu.
Primer de tot dir-vos que em va agradar molt la seva sinceritat i que fins i tot , després de parlar-ne una estona llarga tots junts , tenen clar que els hi cal provar-ho més vegades per saber quins avantatges i inconvenients hi veuen i que amb una / dues sessions de pilotatge és impossible.
Tot i això, van estar d´acord en una sèrie de punts que us he intentat resumir i que per a ells vaig poder veure que eren molt de tipus pràctic / de funcionament i que la part més pedagògica i de processos d´aprenentatge no la van poder acabar de veure , necessiten més temps.
Tenen clar que l´aprenentatge cooperatiu suposa:
- Canvis de disposició de les taules i cadires ( distribució de la classe ) i fins i tot potser ( ells comentaven ) de l´espai del mestre .
- Canvis en el que suposa el ritme de treball al que ara ells estan acostumats : força estones de silenci i treball individual dels alumnes i alguna estona de xerrada / explicació del mestre . Tot això ha de canviar perquè , diuen ells , els alumnes necessiten parlar / discutir/ xerrar per a poder treballar amb les tècniques de l´aprenenetatge cooperatiu . Així doncs el silenci continuat desapareix.
- Canvis en el paper que ha de fer el mestre i que ells comenten que ha de portar-ho molt ben preparat si vol que la sessió / sessions funcionin .
- Canvis segurament en la manera de fer l´avaluació i això era un dels aspectes que més els hi preocupava perquè deien que els hi caldria repensar el com i el quan avaluar . Comentaven que haurien d´aprendre a avaluar d´una altra manera i això els preocupava perquè seria nou per a ells.
- Canvis , i això no ho han pogut experimentar amb les poques sessions que han fet , en la manera d´entendre l´aprenenatatge i de veure´n els seus fruits.
Vull agrair la seva bona disposició en tot i les seves ganes de fer-ho bé tot i no conèixer les tècniques . A mi m´han ajudat molt perquè he vist que confianven en el meu projecte i tenien ganes de canviar coses.
Gràcies de debò!
Hola Teresa??,
ResponEliminaEs que no veo tu nombre aunque supongo que es este.
Me parece muy intersante la propuesta de aprendizaje cooperativo que comentas.
El aprendizaje cooperativo es muy interesante y se obtienen unos resultados muy enrriquecedores. Aunque como reflejan tus conclusiones de la reunión suponen algunos cambios en la metodología, evaluación e incluso en la concepción de la tarea del profesor entre otros aspectos. Parece muy interesante el trabajo que has realizado. Y desde luego es un punto a favor que el profesorado exprese sinceridad en su sentir con este tipo de trabajo porque desde ahí será mas fácil poder profundizar en la materia y realizar la adaptaciones y cambios necesarios para conseguir sacar el máximo partido de este tipo de aprendizaje tanto por parte del alumnado com por parte del profesorado. Enhorabuena. Un saludo. Ana