La meva llista de blogs

dimarts, 12 de juny del 2012

Decàleg psicopedagògic per a motivar a l´alumnat adreçat al professorat

Molt bones bloggers,

M´ha semblat interessant poder tenir penjat el decàleg elaborat pel pràcticum i per si pot ser úitl a algú altre.

Amb tot el que he  llegit, observat i recollit,  he intentat fer un decàleg que pugui ajudar al professorat delCicle Superior però també d´altres nivells educatius      ( perquè crec que pot tenir validesa ) a motivar a l´alumnat a l´aula fent que :  
 
ü  Cal que  les activitats  que es facin estiguin d´acord amb els seus interessos .Serà important que aquestes activitats fomentin el treball cooperatiu i no pas competitiu.
ü  Cal que  aquestes activitats vagin de fàcil a difícil perquè l´alumne vagi obtenint bons resultats.
ü  Cal reconèixer l´èxit d´un alumne o d´un grup d´alumnes per seguir  motivant a l´alumne o al grup . Aquest reconeixement en positiu ajuda molt més que no pas el negatiu .
ü  Cal que les activitats permetin als alumnes prendre decisions sobre com fer la feina i què suposarà fer-la d´una manera determinada.
ü  Cal que les activitats plantejades permetin als alumnes tenir un paper actiu ( investigar, participar , etc…) en el procés d´ensenyament aprenentatge.
ü  Cal  que el mestre promogui  tasques creatives i no pas repetitives a l´aula  . Això ajudarà molt a l´alumnat a seguir motivat en el treball que se li demana.
ü  Cal que les activitats  proposades les puguin fer els alumnes amb diferents nivells de capacitat i amb interessos diferents. Vigilar que els alumnes desmotivats vagin aconseguint petits èxits que els motivin a continuar treballant.
ü  Cal que les activitats estimulin els estudiants a examinar idees , a aplicar processos intel.lectuals davant de noves situacions.

ü  Cal que les activitats exigeixin als estudiants a examinar temes als quals potser no s´hi ha parat a pensar. Importància de programar tasques que impliquin reptes assequibles  per l´alumnat.
ü  Cal que les activitats comprometin als estudiants a l´aplicació d´unes normes establertes i d´una disciplina.
ü  Cal que el professor actui com a estimulador , com a assistent  i com a guia durant la realització de les activitats proposades.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada