La meva llista de blogs

divendres, 14 de desembre del 2012

Una altra sessió de reeducació amb en S.

Molt bones ,

He tornat a l´escola perquè volia acabar de veure algunes de les sessions de reeducació d´en S.  amb la logopeda del centre i perquè quedaven cosetes a fer( reunions, veure programacions, fer fotos, etc...) .

Explico doncs, com va anar la sessió de reeducació amb en S.

Inici de la sessió

En S. arriba , s´asseu i li diu a la Dúlia que la setmana que ve no hi serà. Li fan una exploració neurològica a la Vall d´Hebron i s´ha de quedar  ingressat a l´hospital una nit. La Dúlia li diu rient ...." a veure si averiguen què tens , què li passa al teu cervell ....!!!!!" Ell es posa a riure i no diu res . La Dúlia m´explica que fa un any que estan esperant que el citin per a fer-li les proves .

Desenvolupament de la sessió

Comença la sessió i la Dúlia li demana que intenti recordar totes les paraules treballades en la sessió anterior. Ell diu que no se´n recorda massa i li demana a la Dúlia que li deixi tornar a llegir el text per veure si així recorda alguna paraula .
En S. ho torna a llegir  i s´atura allà on troba paraules complicades .La Dúlia el felicita perquè en el primer paràgraf només ha tardat un minut a llegir-lo. Continua llegint i ell mateix en un moment donat diu " no entenc res " i torna endarrera. La Dúlia li demana  que intenti  escriure les paraules que ara ja recorda en un full que ella li dóna.
Ell escriu : jardí, Jordi, juny, julivert, pijama , dijous.
La Dúlia li recorda que ha sortit el nom d´una fruita ......" molt sucosa " ....taronja ..."un senyor que és l´avi de la protagonista "....Joaquim  . Amb algunes paraules la Dúlia l´ha d´ajudar.
Seguidament  , la Dúlia li proposa un joc que trobo nmolt interessant  i li diu :
- On trobis una J la canviem per una M . Aleshores ell diu MARDÍ, MORDI, TARONMA ,DIMOUS, MUNY .
A en S. alguns dels canvis li costen una mica i la Dulia li explica que aquest exercici el fem perquè és un molt bon exercici mental . Li diu :
- Vinga continua ....encara queden paraules : MOAQUIM, MULIVERT, PIMAMA .
Després li pregunta : Hem descobert alguna paraula nova amb sentit ?
En S. respon: No , no !
L´exercici continua i ara la Dúlia li demana que canviï MA per TRA .
Ell comença a llegir i diu : TRARDÍ, TRUNY, DITROUS, TARONTRA, TRORDI, PITRAMA , TROAQUIM . Però encara l´anima a anar més enllà i proposa canviar la J per la G ( so de gat ) . Ell comença a llegir : GARDÍ, GUNY, GORDI, PIGAMA .
- Molt bé ,  li diu ella .
- Ara ja podem inventar paraules , i ella diu una paraula i li demana a en S. que l´escrigui. Ella diu : MAGAJO , com ho escriuries ? En S. l´escriu i ho fa bé.
- Vinga doncs, te´n apunto una i la llegeixes ? li diu la Dúlia .
- Si, vinga , diu ell .
- JATOGAR  i ell escriu ....GUPEJO  i ell també ho escriu .
Després li proposa que continuin jugant a un joc que varen començar en la sessió anterior ( jo no vaig poder-hi assistir ) . En aquestes cartes no hi ha res escrit i li fa escriure 4 GAS , 4 GOS I 4 GUS ( les cartes doncs les fa ell  i ho trobo molt interessant )
La Dúlia li diu : Què et sembla si li proposem a la Teresa que hi jugui ?
Ell fa que sí amb el cap .
Primer li fa reconèixer quines cartes hi ha , els hi fa llegir . Després li recorda l´objectiu del joc : fer que el cervell reconegui la lletra i sigui capaç de dir-la ràpidament  ( és un entrenament d´alguna manera per tenir clar els sons i les grafies , que sembla que és el problema greu d´en S. : la confusió de sons i grafies ) .
Comença doncs el joc i tots tres anem girant les cartes i quan les girem hem de dir el que hi ha escrit sense equivocar-nos . Si ens equivoquem hem d´agafar totes les cartes que fins aquell moment hi ha damunt la taula . Guanya qui es queda primer sense.
Juguem tres partides : dues les perd ell i una jo ( em despisto ) .Fem una variant del joc afegint  a  les cartes GUE I GUI .
Després del joc , la Dúlia vol treballar una lecturaper repassar el so GU amb la E  i la I .
He de marxar abans però la sessió continua cinc minuts més amb aquesta  lectura .

En aquesta sessió m´ha agradat molt veure els jocs que la Dúlia proposa , com en S. es motiva amb aquests jocs i com aquests jocs permeten seguir treballant totes aquelles mancances de manera lúdica i divertida , gairebé sense adonar-se´n .
També valoro molt el fet que en S. sempre és part activa de les sessions de reeducació i això penso que diu molt a favor de la Dúlia ja que fa partícep a l´alumne dels seus aprenentages i d´aquesta manera l´està implicant implicita i explicitament en la seva nova manera d´aprendre . Molt interessant !





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada