La meva llista de blogs

dilluns, 3 de desembre del 2012

Xerrada sobre com motivar la lectura

Molt bones ,

El dijous passat a l´escola on estic fent el meu practicum II, varen organitzar una xerrada amb el títol :
COM FER DE LA LECTURA UNA AVENTURA I NO UNA TORTURA ? El ponent era el Juanjo Fernàndez, assessor pedagògic del SECC ( Secretariat de les Escoles Cristianes de Catalunya).

Vaig considerar doncs, que era una xerrada molt adient al meu practicum i hi vaig anar.

Era adreçada  bàsicament als pares amb nens /es en edats d´aprenentatge de la lectoescriptura però també va dir força coses interessants que poden ser útils per als mestres .

El que vaig trobar però més interessant, va ser un minivademecum que el ponent va repartir entre els assistents i que va anar explicant poc a poc , talment com si es tractés de medicines....molt divertit!

Us passo foto on podreu veure les meves anotacions i les explicacions. Us ho transcric perquè no sé si ho podreu llegir bé.

CUENTINIT - Llegir-los i explicar-los conmtes des de ben petits.
ALTAVOX-Llegir les històires en veu alta, fent l´entonació, veus , etc...
ENTUSIASMATON- Els fills han de veure els pares entusiasmats amb la lectura.
DESCOBERTEN- Saber quins són els gustos i les aficions dels nostres fills .
SUGGERINA- Suggerir lectures....però si són adolescents fer-hio amb poc entusiasme ...perquè així segur que ho voldran provar.
TOTHORIARREU-Els llibres es poden llegir en qualsevol lloc, no són sagrats.
CONSUMOL- Provar diferents articles per a facilitar la lectura  : llibres electrònics, un faristol rígid, etc....
COHERENTINE - Que els nostres fills /alumnes vegin que nosaltres llegim .

Què us sembla ? Interessant , oi ?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada