El divendres vaig tornar a anar al centre de pràctiques i amb el permís de la mestra de 2n de primària i després de demanar-li que m´ensenyés produccions de l´alumnat amb dificultats de lectoescriptura i trastorn de llenguatge, vaig poder fer fotos d´algunes d´aquestes produccions , concretament de l´A.( amb 7 anys i 10 mesos ) i d´en R. ( amb 8 anys i 5 mesos ) .
Com veureu , és només un tastet però ja es pot començar a veure algunes dificultats a l´hora de fer frases lliures després de llegir un text curt en lletra lligada i de intentar comprendre´l .
Us deixo amb unes fotos que vaig fer i demà espero poder fer les entrevistes als dos mestres i a un dels pares .
Tal i com veureu en la primera imatge,l´A . intenta fer una frase amb una de les paraules aparegudes en el text llegit.Tot i que la mestra escollia paraules més difícils per la resta d´alumnat ( trebanqueta, trona, portal, etc....) va considerar que l´A. necessitava paraules de la lectura però molt més senzilles i va proposar orella. L´A. volia escriure l´orella és per escoltar i pots sentir l´ocell , va començar a fer-ho i va acabar escrivint La orella es escoltar i ocell .
En la segona imatge en R. escriu unes frases proposades per la mestra sobre el text llegit , de les quals escull aquelles paraules més senzilles i adapta el vocabulari. Tal i com es pot veure per escriure pastis s´oblida la a i escriu pstis.
També té una confusió de sons en la frase la nena menga taronga ja que quan la mestra li fa llegir , en R. llegeix el so/ j /all`+a on apareix la /g/.
Seguim treballant !
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada