Us penjo la graella de la segona sessió d´observació que he dut a terme al meu centre de pràctiques.
També vull informar sobre les dues entrevistes que he tingut amb les dues tutores de 1r i de 2n ( adjunto preguntes ) .
Ara que ja porto dues sessions i que he pogut fer les entrevistes amb els tutors i amb la psicopedagoga del centre , començo a veure que, tot i que hi ha cinc alumnes ( tres a primer i dos a segon ) amb dificultats en la lectoescriptura i amb trastorns de llenguatge , hauré de centrar més el meu practicum i escollir quins alumnes serà més efectiu poder treballar . Pel que sembla , la tutora de 2n està molt receptiva i interessada en la meva feina i segurament , tot i que no deixi d´observar els alumnes de 1r , em centraré en els dos alumnes de 2n que presenten dificultats en lectoescriptura i trastorns en el llenguatge . Aquí us deixo doncs la graella d´observació.
GRAELLA D´OBSERVACIÓ D´AULA
Items a tenir en compte
|
1R DE PRIMÀRIA
Classe de llengua catalana
|
CONTEXT
Dia i
Hora del dia
Docents que porten la classe
Distribució de l´espai de l´aula
INICI DE LA SESSIÓ
Consignes inicials
( generals , per parts, col.lectives, individuals, coherència , claredat, etc....)
|
Dimarts 16 d´octubre
Matí
De 11´10 a 12´05 H.
Mestra tutora de la classe .
Alumnes asseguts en files de tres en tres i mirant tots endavant .
La mestra dóna unes consignes força generals per a tots els alumnes . És l´hora de després del pati alguns alumnes van arribant del pati i es van asseient. Ella els hi demana que espavilin.
Tot i que hi ha tres alumnes amb certes dificultats en llenguatge al principi no s´adreça a ells de manera individual.
|
Explicitació dels objectius d´ aprenentatge
|
No explica massa què faran : reparteix una fitxa i l´explica però no comenta què faran al llarg de la sessió.
|
Interaccions amb l´alumnat per detectar coneixements previs
|
Fa força interaccions per detectar coneixements previs , ja que el dilluns s´havien treballat ( ho sé perquè he vist la feina feta )uns continguts d´acord amb els que es treballen avui( paraules que tenen la o oberta i la o tancada )
|
Actitud de l´alumnat a l´inici de la sessió
( escolta ? entén? Fan preguntes als companys? Fan preguntes al mestre/a?
|
L´actitud de l´alumnat és molt dispersa ,la mestra ha d´aturar força vegades la classe perquè els hi costa molt estar atents .Ella em comenta que és força habitual aquesta actitud de l´alumnat el 1r trimestre de primer tot i que amb aquests alumnes és força complicat. Receptius les estones que estan atents .
|
Tipus d´agrupaments ( individual, per parelles, per grups, etc...)
|
Treballen tot el grup classe junt primer oralment i després passen a fer el treball per escrit en parelles .
|
Tipus d´activitat
( receptiva, executiva, reproductiva, creativa, oberta, cooperativa )
|
És una activitat receptiva , executiva i cooperativa perquè els hi cal escoltar i entendre primer per després poder fer la fitxa .S´ajuden entre ells i veig que la mestra pregunta a molts alumnes .
|
Grau d´autonomia de l´alumnat ( molt , poc, gens , etc...)
|
Els trobo poc autònoms , necessiten molt l´ajuda del mestre i també em pregunten a mi.
|
DURANT LA SESSIÓ
Interaccions : alumne /professor ( qui pren la iniciativa, amb quina freqüència , ajudes que dóna el professor, respostes de l´alumne al suport rebut, caldrien altres tipus d´ajuda ?)
|
Mentre dura el treball oral conjunt la mestra s´adreça força vegades a tots els alumnes i procura preguntar coses senzilles al s alumnes amb dificultat s de llenguatge .
Quan es posen a treballar per escrit , té molt en compte aquests alumnes i els hi fa explicar a tots tres si han entès la feina i què han de fer, se n´assegura.
Observo que la majoria treballen tranquil.lamant en parelles tot i que sovint demanen ajuda a la mestra .
|
Grau de comprensió de les tasques
|
Bo/ Regular
|
Grau de concentració i implicació
|
Molt bé tot i el soroll que arriba del pati
|
Elements que distreuen o despisten
|
En aquesta classe hi ha un alumne d´USEE que reclama molt l´atenció de la mestra i això fa que alguns alumnes es distreguin quan senten la seva veu .
|
Seguiment de les consignes
|
Bé.
|
FINALITZACIÓ DE LA SESSIÓ
Com acaba la sessió
Consignes finals
( generals , per parts, col.lectives, individuals, coherència , claredat, etc....)
|
És una consigna general per tots i la mestra els hi demana passarà a recollir la feina que han fet .
Recull primer la feina feta pels tres alumnes amb dificultats i els hi pregunta com ha anat.
|
Hi ha hagut conversa amb el docent durant la sessió d´observació ? Els alumnes s´han sentit observats ?
|
Poca , ha tingut molta feina ella i jo a estones per atendre les preguntes dels alumnes .
|
Deures a fer
( coherència amb la sessió , temps per a fer –los, volum de feina , etc...)
|
No hi ha deures.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada