La meva llista de blogs

dimecres, 7 de novembre del 2012

Entrevista als pares d´en R.

Molt bones bloggers,

Avui he pogut fer l´entrevista als pares d´en R.per conèixer una mica més la família i per veure com és en R.  a casa . Amb la psicopedagoga del centre vam considerar important poder trobar-nos amb ells ( tot i que ella ja hi ha fet força entrevistes i reunions ) i que coneguessin el meu projecte .

Abans de començar l´entrevista doncs, la psicopedagoga em presenta i explica de manera ràpida als pares la feina que estic fent. Ells semblen molt receptius i la mare comenta que se´n alegra perquè això pot ser una ajuda més pel seu fill . Diu :"Tot lo que sigui per ell i per ajudar-lo em sembla perfecte ".

Us penjo la transcripció de l´entrevista que ha durat més del que em pensava . Penso que em podrà servir a l´hora de valorar el paper del  context familiar davant dels trastorns de llenguatge i problemes en lectoescriptura .

Aquí us la deixo.


Entrevista  als pares de Cicle Inicial amb alumnat amb trastorns de llenguatge i/ o  dificultats en lectoescriptura

Dades personals de l´alumne/a

Nom del nen/ a : R. N.

Curs : 2n Primària

Data de naixement :agost 2005 ( sis mesó )

Preguntes per al pares

Dades escolars

1.Com va ser el primer any a l´escola ?

Li va costar molt l´adaptació i a sobre era un nen molt malaltís. Va anar-hi poc perquè molt sovint estava malalt o bé havíem d´anar a Barcelona per fer un seguiment del seu desenvolupament . Al ser sis mesó, calia veure la seva evolució a nivell físic i intel.lectual( mare ) .

2. Com va començar a aprendre a llegir i a escriure ? A quin curs ?

Va començar a primer de primària ( mare ) . A P-5 no coneixia cap so ni era capaç d´escriure res( pare ).  La mestra de P5 va comentar-nos que quan havia d´escriure dibuixava gargots i deia que allò eren lletres. També la mestra va comentar-nos que quan feien la rotllana  del matí , ell mai explicava res i que si ho feia no s´entenia què volia dir(mare ) .A casa també ens costava molt saber de què ens estava parlant perquè no l´enteníem què ens volia dir i s´enfadava  molt( pare ) .

3. Quins èxits escolars ha tingut fins ara ?

No gaires ( mare ) . L´any passat va repetir primer i s´ho va agafar fatal. S´ho va prendre molt malament i plorava cada matí abans de venir a l´escola. Se´l veia trist ( pare ) .

4. I quins fracassos ?

Segurament, encara que no ho digui, per ell repetir primer i deixar els companys de curs ha estat un fracàs ( mare ) . A ell li costa molt expressar el que sent perquè li costa explicar-se i sap que li costarà que l´entenguem ( pare ) .

Dades familiars

1. Qui l´ajudava/ ajuda  a casa quan havia/ha  de  llegir i / o escriure  ?

Normalment hi sóc més jo ( mare ) . Ara des de l´estiu jo també hi soc perquè estic a l´atur però la mare sap més com fer-ho , porta més temps fent-ho. Jo estic per la seva germana petita ( pare ) .

2. Vosaltres llegíeu llibres al vostre fill / a? Amb quina freqüència ? Ho feu encara ?

No, no ho fèiem massa i si ho fèiem eren contes curtets perquè es cansava de seguida ( pare ) . Ens preocupava més si menjava o si seguia bé el que els metges deien que no pas el fet dels contes . Va tardar molt a caminar i a dir les primeres paraules ( mare )

3. Quines reaccions tenien o tenen els nens quan ho feu ?

Al R. Ja t´hem comentat que no li agradava massa . S´estava més quiet davant la tele que no pas quan li llegíem o li explicàvem un conte.

4. Compreu llibres, contes, revistes sovint ?

No no hem sigut mai de comprar llibres ( mare ) .Jo compro de tant en tant algun diari esportiu o alguna revista de motor però tampoc no molt sovint ( pare )

5. Noteu que els nens tenen interès per les paraules ?

No , no massa ( mare ) . En R. Fa els deures i les feines que li doneu però no l´hem vist mai a agafar un full i escriure alguna cosa , ell prefereix jugar a altres coses ( pare ) .

Quines ( jo pregunto ) ? (Això no era a l´entrevista però jo crec que es presta a que ho pregunti ) .

Bé, juga amb la DS o a vegades amb la seva germana petita a la play ( pare ).

6. Guardeu algun tipus de producció feta pels vostres fills ?

No no en tenim cap perquè tampoc escriu ni escrivia gaire coses  a casa ( mare )  

Dades sobre les pares

1.Us agrada llegir ?

No , no gaire  ( pare ) . Tampoc tenim massa temps , la veritat ( mare )

2. Si ho feu , què llegiu ?

Ja t´hem comentat que si llegim són revistes o algun diari esportiu ( pare ) . També ens agrada llegir aquest fulletó que envien a les cases l´ajuntament ( mare ) .

3. Els llibres formen part del paisatge habitual de casa vostra ?

No , la veritat és que no n´hi ha gaires ( mare )

4. Regaleu llibres als vostre fills pel seu aniversari , per exemple ?

Quan era petit ho havíem fet però vàrem veure que quedaven en un racó i no se´ls mirava . Preferim regalar-li altres coses : pilota, roba , etc...( mare ) .

5. Heu anat o aneu amb ell/ a  la biblioteca ? Si hi heu anat, heu assistit a alguna de les sessions de l´hora del conte ?

No no hi hem anat mai. Per horari no ens va massa bé( pare ).

Tot i això , a vegades hi anem a buscar algun llibre que ell demana sobre algun tema que hagueu treballat a classe : el cos , els animals , algun còmic, algun joc d´ordinador , etc...( mare ).

6.Observacions

Vull comentar que quan s´ha acabat l´entrevista el pare m´ha preguntat si creia que el fet de no haver-li llegit llibres de petit  podia haver estat important i que potser havien d´haver-ho provat més i van tirar la tovallola massa aviat. La mare comenta també amb els ulls plorosos que com que va costar tant de que guanyés pes i seguís l´evolució que li tocava , la resta de temes van quedar al marge.

Em pregunta la mare : ho hem fet bé ?

A l´entrevista també hi ha estat la psicopedagoga del centre que mentre he fet les preguntes ella no ha intervingut per res. Ara , i després de la pregunta de la mare , la psicopedagoga explica que no es tracta de si s´ha fet bé o malament sinó que ara el que compta és poder ajudar en R. a superar les mancances que té en lectoescriptura i llenguatge.

Sobre les 14.20 acabem l´entrevista .

Els hi dóno les més sinceres gràcies.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada