Avui he tingut la trobada amb la Dúlia, la logopeda de l´escola de pràctiques. Hem quedat per assitir a alguna de les seves sessions i poder veure el treball que fa ella en directe amb alguns dels alumnes que presenten trastorns de llenguatge i/ o dificultats en lectoescriptura.
A part de veure el seu horari i de quedar per assistir a alguna de les seves sessions, la Dúlia ja m´ha posat en situació de com encara ella les classes perquè quan hi assiteixi pugui anar veient la feina que fa sense interrompre la sessió.
M´ha explicat quins són els items que ella es marca en cada sessió i he considerat oportú apuntar-me´ls per a veure millor com ho desenvolupa i ho treballa en les diferents sessions.
Ella proposa :
- Implicar molt al nen / a amb qui es fa el treball a partir de situacions properes a la seva realitat quotidiana ( activitats de cap de setmana, comentaris sobre la feina que s ´està fent , emocions que experimenta , etc....) . També es pot arrencar la sessió amb un conte, un text, etc... i a partir d´aquí començar a bastir el trebal que es vol fer.
- Treball de lectura ( textos curts ) com ho fa : sil.labeja, canvia lletres , elimina lletres , etc...
- Treball sobre consciència fonològica ( més informació http://impulslectura.blogspot.com.es/2012/01/activitats-consciencia-fonologica.html )
- Treball oral : veure com s´explica ( de manera coherent o no ) , costa entendre´l , etc....
- Treball de grafisme
- Treball d´escriptura sobre un text que ha llegit , una cosa que vol explicar, una nota que vol escriure, etc...
En cada sessió potser no té temps de treballar-ho tot , però si que, segons ella, aquests són els punts amb els que basa la seva tasca .
Li explico que la meva intenció es fer un material que quedi a l´escola i que es pugui utilitzar en sessions de logopedia o de reeducació.
Anirem parlant de quin material podria fer i li comento que vull que sigui pràctic i útil i que es faci servir .
Dilluns ens tornarem a veure i assitiré a una d les seves sessions. mentrestant vaig ruminat en el material que podria elaborar.
Seguim treballant !
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada