La meva llista de blogs

dimarts, 20 de novembre del 2012

Sessió de reeducació amb en S.

Molt bones bloggers,

Ahir vaig tornar a anar a l´escola i vaig assistir a una reeducació mooolt interessant. Havia parlat amb la Dúlia, la logopeda de l´escola, per si podia assistir a algunes de les seves reeducacions però m´interessava veure altres alumnes que ella té . Va proposar-me que hi anés algun dilluns que tenia en S. i potser m´agradaria veure com treballa.
En S. és un alumne de 1r d´ESO amb molts problemes de lectoescriptura. És un alumne amb moltes mancances a nivell de vocabulari i consciència fonològica ( confon i canvia molts sons, no els té  clars )  però ha manifestat es diverses ocasions que des de l´escola l´ajudin a superar aquestes dificultats  per a poder seguir millor les classes .La Dúlia juntament amb la psicopedagoga del centre han recollit la seva demanda i estan treballant amb ell per a donar-li recursos i eines que l´ajudin a poder treballar millor.

Inici de la sessió
Comença la sessió i la Dúlia em presenta.No n´hi havia dit res perquè sap que és un alumne obert i que no hi possarà cap problema al fet que jo estigui observant la sessió.  Li pregunta com està i ell diu que cansat ( sembla haver dormit poc ) .
Li fa referència a la sessió anterior  i li diu : Continuem parlant de la j .Ell l´escriuen un full i ella li demana que faci també la majúscula . Li pregunta : Aquest so , com el dibuixaries ? I a què et recorda ?. Ell diu que li recorda el so de la màquina d´afaitar i se l´imagina com una línia horitzontal que dibuixa _____________________.

Desenvolupament de la sessió
La Dúlia continua treballant amb en S. sobre una lectura que no van acabar la sessió anterior i que està plena de j i g . Mentre en S . llegeix ella va comentant les j que van apreixent en els dos petits paràgrafs que ha llegit . Fixa´t hem trobat la j però també la g ., li diu i en un full li fa escriure la g majúscula i minúscula .No m´aclaro diu ell i et fas un lio quan has d´escriure una o l´altra  li diu la Dúlia. Te´n recordes de les vocals ?, pregunta ella  . Ell diu a/e/i/o/u i els hi fa escriure en un paper .
Tornen a la lectura i li fa encerclar la j i la g mentre li fa verbalitzar quina és la vocal que va trobant al darrera d´aquestes lletres . Li fa explicar a ell i després en el full apart li fa escriure on va cadascuna .
Continua la sessió però com que no el vol avorrir, ara li demana que escrigui a la pissarra algunes de les paraules que ha llegit a la lectura . Escriu taronges, li diu . Primer li fa picar les síl.labes i li fa posar rodonetes per cada una de les síil.labes que pica . Ell fa tres rodonetes però li costa resoldre-ho, dubta tres o quatre. Després li demana que ho lletregi , lletra per lletra . Ell ho fa però s´equivoca . Prova d´escriure-ho , li diu ella . Ell escriu tarongas . Algo no lliga , diu ella . A veure , ho has escrit bé ? pregunta . Ell borra i escriu taronjas . No , no , ja estava bé , diu ella . Torna a escriure tarongas però de seguida recorda que ha de ser una e darrera la g i ho canvia . Ara sí, diu ella . Segueixen el mateix procediment amb gerra i amb menjar.
Li demana que torni a seure i continuen treballant . Quan no entén una paraula mira a la Dúlia perquè li expliqui . Quan acaba  de llegir, la Dulia li demana que li expliqui què ha llegit i a poc a poc va entenent què diu tot mentre s´ho remira a la lectura. Li pregunta:  Quines plantes coneixes de les que surten ? Ell ho va comentant i diu que algunes les coneix perquè les té a casa seva o al Marroc.Li demana que provi d´escriure dues frases del que ha llegit. Ell escriu :
La Júlia li agrada mirarel cel  ( mirarel ho havia escrit tot junt ) . La Dúlia li subratlla i li comenta que va separat. Li va subratllant les paraules a la primera frase i li demana que ell faci el mateix a la segona. Després escriu : És genal recollir les verdures del jardí per menjarseles ( la i de genial se l´ha via deixat i havia escrit mengarseles ) . Ella li diu : Quina lletra t´has deixat ? Vols dir que s´escriu així mengarseles ? Ho arregla i ho escriu bé.
Vinga diu ella , ara jo et dic un tros de frase de les de la lectura i tu me l´acabes . Sense problemes ell ho va contestant. Durant toa aquesta estona observo que en S. va fent molts badalls. La Dúlia se n´adona i trenca la dinàmica preguntant-li coses sobre ell : Quina peli has vist aquest cap de setmana ? On les veus ?On entres per veure-les  ? No se´t tallen ?
Després d´estar una estoneta xerrant sobre la peli que ha vist , la Dúlia retorna a la feina que feien i li llegeix una pregunta referent a la lectura llegida  i li passa un full on ell ha de trobar la resposta correcta sobre tres possibles .

No puc quedar-me fins al final de la sessió perquè he de marxar .A bans de marxar la Dúlia li pregunta a en S. si li fa res que torni un altre dia . Ell diu que no.

M´ha agradat molt veure com es treballa i com treballa la Dúlia un cas com el d´en S. Entenc que no és facil perquè als problemes de llenguatge i lectoescriptura  que presenta , s´hi sumen els típics de l´adolescència i ella mateixa em diu abans de començar la sessió que a vegades és complicat treballar amb nois / es d´aquestes edats.

Vinga , quedem per un altre dia. Una observació mooolt interessant ! Provaré de fer alguna foto o d´aconseguir alguna producció d´en S. el proper dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada