Aquí us penjo la segona entrevista que vaig fer a la mestra tutora de l´A.
Podeu llegir-la per conèixer més bé el cas.
Entrevista
als mestres de Cicle Inicial amb alumnat amb trastorns de llenguatge
i/ o dificulats en lectoescriptura
Entrevista
inicial
Mestra
tutora de 2n primària G. G. C.
Dades
personals de l´alumne/a
Nom
del nen/ a :
A.B. Q.
Curs
:
2n primària
Data
de naixement :febrer 2005
Dades
escolars
ÀMBITS
DE LA PROBLEMÀTICA
-En
quin àmbit/s situes la problemàtica de l´alumne ?
-Àmbit
ensenyament aprenentatge
(àrea
de llenguatge i d´escriptura
,- àrea de matemàtiques i de lògica , àrea de coneixement , àrea
de plàstica , etc…) .
-
Àmbit de comportament i de personalitat
.
-Àmbit
social familiar .
-
Altres
-Pots
explicar quina és la problemàtica i com ho has abordat fins ara ?
L´A.
És una nena que em preocupava molt des de l´inici del curs passat ,
a primer. No se l´entenia gens quan parlava i sempre ho feia en
castellà. A més , el discurs no era gens coherent i saltava
d´un tema a un altre .Tampoc no llegia , i quan va començar a
fer-ho era de manera molt mecànica sense entendre res del que llegia
.A part de tot això, si intentava escriure alguna cosa no s´entenia
res : enganxava les paraules , omitia lletres ( especialment les
vocals , no n´escrivia ni una), i s´equivocava molt a
l´escriure lletres pequè confonia sons.
Vam
considerar la psicopedagoga del centre , la mestra d´EE i jo
mateixa que calia que la logopeda de l´escola se la mirés i fes un
primer diagnòstic per veure la gravetat del problema . Després de
parlar amb els pares i de fer el retorn de la informació amb la
psicopedagoga del centre , la logopeda i jo mateixa, va començar
tractament amb una logopeda externa a l´escola on continua anant ara
un cop a la setmana.
Tot
el curs passat va tenir les dues àrees instrumentals adaptades i
també l´`area de coneixement del medi .Aquest curs de moment he
continuat adaptant medi . Va seguint bé elscontinguts de mates i
força bé els de llengua catalana .
-Aquest
alumne/s està atès per algun servei de l´escola ( aula de reforç,
aula d´EE, etc..) ?
Si,
va a l´aula de reforç i d´EE quatre hores setmanals
.
-És
atès per algun altre servei extern a l´escola ?
Sí.
Va a la logopeda des de l´octubre del 2011
-Destaca
positivament en alguna àrea ?
Sí,
a l´àrea de plàstica. Fa uns dibuixos molt creatius i originals ,
i cuida molt els detalls . És molt bona .
-Presenta
dificultats en alguna àrea concreta ?
Presenta
dificultats en l´`area de llengua catalana però no en làrea de
llengua castellana. Li costa molt expressar-se en català.
Dades
tutorials
Items
a valorar
|
Molt
bé
|
Bé
|
Regular
|
Malament
|
Hàbits
d´autonomia
|
|
|
|
|
Hàbits
de treball
|
|
|
|
|
Assistència
|
|
|
|
|
Actitud
i comportament
|
|
|
|
|
Relació
amb els companys
|
|
|
|
|
Relació
amb els mestres
|
|
|
|
|
Dades
familiars
-Hi
ha algunes dades familiars d´interès ?( pares separats, problemes
econòmics, atenció per part de serveis socials , etc…)
A
partir del curs passat , cap a finals de curs, la mare em va venir a
veure per dir-me que tenien problemes econòmics . Ella s´havia
quedat sense feina i vivien amb un sou. Li vaig demanar que parlés
amb la logopeda que portava l´A. Perquè no la treiés i que ,
intentés pactar poder-li pagar per parts les sessions de reeducació.
Ho
va aconseguir i no ha deixat d´anar-hi.
-
Com ha estat fins ara la relació de la família amb l´escola ?(
entrevistes, col.laboracions, xerrades, etc…)
Molt
bona . Pares molt conscients de la problemática del filla i molt
col.laboradors.
Aspectes
emocionals
-És
un alumne que es mostra sensible davant dels avisos ?
Sí,
tot I que té un caràcter fort I a vegades fa morros si se l´avisa
per alguna cosa.
-Com
està a la classe ? (content, trist , plora amb facilitat, fa mala
cara, s´enrabia,riu, està content )
La
veritat es que és un nena que ha millorat molt la relació amb
l´adult i amb la resta de companys de l´aula. És manaire i sovint
s´enrabia si les coses no li surten com ella vol. A classe es mostra
contenta .
Altres
observacions :
La
nena passa força estones amb els avis materns ja que la mare
treballa amb uns firaires i els caps de setmana és fora de casa. Hem
hagut d´anar pautant la mare i la família sobre temes
d´organització i hàbits familiars ( tele a l´habitació, moltes
hores de pantalles , menjar només allò que la nena volia , etc...)
Gràcies
per la vostra ajuda i atenció
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada