La meva llista de blogs

divendres, 2 de novembre del 2012

Segona entrevista també a punt !

Vinga bloggers,

Aquí us penjo la segona entrevista que vaig fer a la mestra tutora de l´A.

Podeu llegir-la per conèixer més bé el cas.




Entrevista als mestres de Cicle Inicial amb alumnat amb trastorns de llenguatge i/ o dificulats en lectoescriptura

Entrevista inicial

Mestra tutora de 2n primària G. G. C.

Dades personals de l´alumne/a

Nom del nen/ a : A.B. Q.

Curs : 2n primària

Data de naixement :febrer 2005

Dades escolars

ÀMBITS DE LA PROBLEMÀTICA

-En quin àmbit/s situes la problemàtica de l´alumne ?

-Àmbit ensenyament aprenentatge (àrea de llenguatge i d´escriptura ,- àrea de matemàtiques i de lògica , àrea de coneixement , àrea de plàstica , etc…) .

- Àmbit de comportament i de personalitat .

-Àmbit social familiar .

- Altres

-Pots explicar quina és la problemàtica i com ho has abordat fins ara ?

L´A. És una nena que em preocupava molt des de l´inici del curs passat , a primer. No se l´entenia gens quan parlava i sempre ho feia en castellà. A més , el discurs no era gens coherent i saltava d´un tema a un altre .Tampoc no llegia , i quan va començar a fer-ho era de manera molt mecànica sense entendre res del que llegia .A part de tot això, si intentava escriure alguna cosa no s´entenia res : enganxava les paraules , omitia lletres ( especialment les vocals , no n´escrivia ni una), i s´equivocava molt a l´escriure lletres pequè confonia sons.

Vam considerar la psicopedagoga del centre , la mestra d´EE i jo mateixa que calia que la logopeda de l´escola se la mirés i fes un primer diagnòstic per veure la gravetat del problema . Després de parlar amb els pares i de fer el retorn de la informació amb la psicopedagoga del centre , la logopeda i jo mateixa, va començar tractament amb una logopeda externa a l´escola on continua anant ara un cop a la setmana.

Tot el curs passat va tenir les dues àrees instrumentals adaptades i també l´`area de coneixement del medi .Aquest curs de moment he continuat adaptant medi . Va seguint bé elscontinguts de mates i força bé els de llengua catalana .

-Aquest alumne/s està atès per algun servei de l´escola ( aula de reforç, aula d´EE, etc..) ?

Si, va a l´aula de reforç i d´EE quatre hores setmanals .

-És atès per algun altre servei extern a l´escola ?

Sí. Va a la logopeda des de l´octubre del 2011

-Destaca positivament en alguna àrea ?

Sí, a l´àrea de plàstica. Fa uns dibuixos molt creatius i originals , i cuida molt els detalls . És molt bona .

-Presenta dificultats en alguna àrea concreta ?

Presenta dificultats en l´`area de llengua catalana però no en làrea de llengua castellana. Li costa molt expressar-se en català.

Dades tutorials



Items a valorar
Molt bé
Regular
Malament
Hàbits d´autonomia




Hàbits de treball




Assistència




Actitud i comportament




Relació amb els companys




Relació amb els mestres












Dades familiars

-Hi ha algunes dades familiars d´interès ?( pares separats, problemes econòmics, atenció per part de serveis socials , etc…)

A partir del curs passat , cap a finals de curs, la mare em va venir a veure per dir-me que tenien problemes econòmics . Ella s´havia quedat sense feina i vivien amb un sou. Li vaig demanar que parlés amb la logopeda que portava l´A. Perquè no la treiés i que , intentés pactar poder-li pagar per parts les sessions de reeducació.

Ho va aconseguir i no ha deixat d´anar-hi.



- Com ha estat fins ara la relació de la família amb l´escola ?( entrevistes, col.laboracions, xerrades, etc…)

Molt bona . Pares molt conscients de la problemática del filla i molt col.laboradors.

Aspectes emocionals

-És un alumne que es mostra sensible davant dels avisos ?

Sí, tot I que té un caràcter fort I a vegades fa morros si se l´avisa per alguna cosa.

-Com està a la classe ? (content, trist , plora amb facilitat, fa mala cara, s´enrabia,riu, està content )

La veritat es que és un nena que ha millorat molt la relació amb l´adult i amb la resta de companys de l´aula. És manaire i sovint s´enrabia si les coses no li surten com ella vol. A classe es mostra contenta .

Altres observacions :

La nena passa força estones amb els avis materns ja que la mare treballa amb uns firaires i els caps de setmana és fora de casa. Hem hagut d´anar pautant la mare i la família sobre temes d´organització i hàbits familiars ( tele a l´habitació, moltes hores de pantalles , menjar només allò que la nena volia , etc...)



Gràcies per la vostra ajuda i atenció







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada